mandag den 15. januar 2018

Havetraktor-træk

Havetraktor-træk

Denne sommer bliver markant anderledes. Det er nemlig slut med at skubbe den gamle cylinderklipper rundt i timevis til næsten ingen nytte. Men hvorfor er det så slut, fristes man til at spørge?

Jo, fordi der er kommet en ny stærk maskine til husstanden, som kommer til at give det lange græs baghjul og give nogle helt uvante resultater til sommerens vigtigste opholdsplads: haven.

Det bliver simpelthen en sand fornøjelse at starte den store havetraktor til sommer og sidde på et behageligt sæde og høre stråene blive klippet under én, bedst som man drøner derudad. Måske det ligefrem bliver en opgave, man glæder sig til, når nu man har en maskine, der ikke bare udfører et job, men samtidig er sjov at udføre det fra. Jeg vælger i hvert fald at tro på, at det ikke længere bliver en sur pligt, men en decideret sjov opgave, som tillader mig at nyde solskinnet og trille stille og roligt rundt imens.

Nu skal det så lige siges, at den maskine jeg har investeret i, er lidt af et have-monster. Der bliver således næsten tale om havetraktor-træk, når jeg starter maskinen ud triller den ud fra skuret med kurs mod haven. Jeg har nemlig valgte en lidt større havetraktor, så den holder længere. Min tanke er, at det er bedre at købe en for stor model, der så ikke skal kæmpe/slides så meget for at udføre arbejdet, end at købe en for lille model, der derved slides for hurtigt. Alt i alt er jeg sikker på, jeg har fundet den rette løsning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar